На вниманието на потребителите, притежаващи КЕП издадени преди 2018 г. След актуализация на операционната система Windows към дата 29.07.2020 г., работата с тези КЕП не е гарантирана. Моля, обърнете се към съответния издател.
При възникване на проблем с достъпа до НБД, изпълнете следните стъпки, за да идентифицирате проблема.
- Изчакайте известно време и опитайте да достъпите НБД отново – повечето проблеми по връзката са от временен характер и след 10-15 минути се оправят.
- Проверете дали имате връзка с INTERNET.
- Проверете дали цифровият сертификат е инсталиран коректно на Вашия компютър и докога е валиден. Как да проверим има ли инсталиран цифров сертификат на компютъра и докога е валиден той
- Проверете дали е инсталиран коректно цифровият Ви сертификат през INTERNET – на тестова страница на сайта на ГД ГРАО. Как да проверим дали е инсталиран коректно цифровият сертификат на тестова страница в INTERNET
- Уверете се, че изписвате правилно адреса за достъп до Регистър на населението – НБД „Население“, Вашето потребителско име и парола.
- Винаги затваряйте екраните на браузъра, след като завършите работа с Регистър на населението – НБД „Население“.
- Ако нямате връзка с INTERNET – обърнете се към Вашия Интернет доставчик или компютърния специалист, който поддържа компютрите Ви.
- Ако цифровият Ви сертификат не минава успешно проверката от т.4.(на страницата Тест на сертификат) – обърнете се към компютърния специалист, който поддържа Вашите компютри или към фирмата, от която сте закупили цифровия сертификат.
- По проблеми и въпроси, неописани в горните инструкции, може да изпратите e-mail, подписан с Вашия цифров сертификат на usernbd [ a t ] grao.bg или на jpanaiotova [ a t ] grao.bg